EVO ZAŠTO...

Jaguar konačno objasnio novi pristup kojem se svi rugaju: ‘Stara strategija nije funkcionirala...‘

Jaguar praktički kreće od nule, bez ikakvih ostataka stare ponude, s novim dizajnom i filozofijom koji su već "dočekani na nož"

Reklama Jaguara

 Jaguar
Jaguar praktički kreće od nule, bez ikakvih ostataka stare ponude, s novim dizajnom i filozofijom koji su već "dočekani na nož"

Budućnost Jaguara namjerno nema mnogo veze s njegovom nedavnom prošlošću. Britanska marka službeno je priznala ono o čemu se u industriji već godinama govorilo tiho - pokušaj da se ravnopravno natječe s njemačkim premium divovima jednostavno nije dao rezultate. Strategija kojom je Jaguar želio biti alternativa markama poput Mercedes-Benz, BMW i Audija pokazala se komercijalno neodrživom.

image

Jaguar Type 00

Jaguar

Pogled na brojke iz 2019. godine, posljednje "normalne" prije pandemije, vrlo je ilustrativan. Samo na tržištu SAD-a Mercedes, BMW i Lexus su, svaki pojedinačno, isporučivali deset puta veće količine, a Audi je prodavao sedam puta više auta. Na europskom tržištu je situacija bila još nepovoljnija za Jaguar i u takvom odnosu snaga tvrtka nije bila relevantan igrač, nego "patuljak" u segmentu u kojem se traže velike prodajne brojke, stalna ulaganja i agresivna tržišna prisutnost.

image

Jaguar Type 00

Jaguar

To danas otvoreno priznaje i trenutačni direktor marke Rawdon Glover. U razgovorima s međunarodnim medijima bez uvijanja je rekao da "Jaguar, u tom obliku, komercijalno nije funkcionirao". Drugim riječima, nastavak iste politike, uz nadu da će se prodavati "malo više", više nije bio opcija. Dodatni alarm stigao je i iz financijskih izvješća. Bivši izvršni direktor Adrian Mardell investitorima je priznao da postojeća gama proizvoda ne ostvaruje gotovo nikakvu profitabilnost.

image

Jaguar Type 00

Jaguar

Iz te pozicije Jaguar je donio radikalnu odluku. Umjesto borbe u prenapučenom premium segmentu, marka se povlači i cilja znatno više. Novi Jaguar više ne želi biti konkurent BMW-u ili Mercedesu, nego se pozicionirati između njih i ultra-luksuznih proizvođača poput Rolls-Roycea. To znači drastično manje serije, drastično veće cijene i potpuno drukčiju logiku poslovanja.

Najavljeni serijski model proizašao iz koncepta Type 00 trebao bi imati početnu cijenu od oko 140.000 eura. Time Jaguar svjesno odustaje od prodajnih brojki i cilja na ekskluzivnost, veće marže i manji, ali bogatiji krug kupaca.

image

Jaguar Type 00

Jaguar

Rizik je očit. Jaguar praktički kreće od nule, bez ikakvih ostataka stare ponude, s novim dizajnom i filozofijom koji su već "dočekani na nož" od tradicionalnih ljubitelja marke. No, s druge strane, alternativa je bila sporo izumiranje u sjeni jačih konkurenata. U tom smislu odluka da se "sve izvrne naglavačke" donekle zvuči i razumljivo, a budućnost će pokazati hoće li ovim zaokretom Jaguar ponovno "pronaći sebe" ili potonuti do dna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 14:47