Budućnost Jaguara namjerno nema mnogo veze s njegovom nedavnom prošlošću. Britanska marka službeno je priznala ono o čemu se u industriji već godinama govorilo tiho - pokušaj da se ravnopravno natječe s njemačkim premium divovima jednostavno nije dao rezultate. Strategija kojom je Jaguar želio biti alternativa markama poput Mercedes-Benz, BMW i Audija pokazala se komercijalno neodrživom.
Pogled na brojke iz 2019. godine, posljednje "normalne" prije pandemije, vrlo je ilustrativan. Samo na tržištu SAD-a Mercedes, BMW i Lexus su, svaki pojedinačno, isporučivali deset puta veće količine, a Audi je prodavao sedam puta više auta. Na europskom tržištu je situacija bila još nepovoljnija za Jaguar i u takvom odnosu snaga tvrtka nije bila relevantan igrač, nego "patuljak" u segmentu u kojem se traže velike prodajne brojke, stalna ulaganja i agresivna tržišna prisutnost.
To danas otvoreno priznaje i trenutačni direktor marke Rawdon Glover. U razgovorima s međunarodnim medijima bez uvijanja je rekao da "Jaguar, u tom obliku, komercijalno nije funkcionirao". Drugim riječima, nastavak iste politike, uz nadu da će se prodavati "malo više", više nije bio opcija. Dodatni alarm stigao je i iz financijskih izvješća. Bivši izvršni direktor Adrian Mardell investitorima je priznao da postojeća gama proizvoda ne ostvaruje gotovo nikakvu profitabilnost.
Iz te pozicije Jaguar je donio radikalnu odluku. Umjesto borbe u prenapučenom premium segmentu, marka se povlači i cilja znatno više. Novi Jaguar više ne želi biti konkurent BMW-u ili Mercedesu, nego se pozicionirati između njih i ultra-luksuznih proizvođača poput Rolls-Roycea. To znači drastično manje serije, drastično veće cijene i potpuno drukčiju logiku poslovanja.
Najavljeni serijski model proizašao iz koncepta Type 00 trebao bi imati početnu cijenu od oko 140.000 eura. Time Jaguar svjesno odustaje od prodajnih brojki i cilja na ekskluzivnost, veće marže i manji, ali bogatiji krug kupaca.
Rizik je očit. Jaguar praktički kreće od nule, bez ikakvih ostataka stare ponude, s novim dizajnom i filozofijom koji su već "dočekani na nož" od tradicionalnih ljubitelja marke. No, s druge strane, alternativa je bila sporo izumiranje u sjeni jačih konkurenata. U tom smislu odluka da se "sve izvrne naglavačke" donekle zvuči i razumljivo, a budućnost će pokazati hoće li ovim zaokretom Jaguar ponovno "pronaći sebe" ili potonuti do dna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....