tigar s istoka

Kineski BYD ima velike planove i agresivan pristup: Želi osvojiti Europu i mjesto među pet najboljih

Kineski proizvođač auta želi se priodružiti najvećim europskim proizvođačima poput VW-a, Peugeota, Toyote, BMW-a i Renaulta

BYD Han 2023.

 Profimedia

"Želimo biti među pet najboljih u Europi", rekao je Brian Yang, potpredsjednik europske podružnice kineskog automobilskog giganta BYD. Kineski proizvođač želi se pridružiti najvećim europskim proizvođačima poput Volkswagena, Peugeota, Toyote, BMW-a i Renaulta. Već postoje prvi trgovci BYD-a u Njemačkoj.

BYD u Europi kreće agresivno s čak šest auta koji bi na tržište trebali stići do kraja prve polovice 2024. godine, piše njemački Auto bild.

Najvažniji modeli uključuju Han, veliku limuzinu i SUV Tang. Tu je i kompaktni električni SUV Atto 3, koji bi trebao konkurirati Volkswagenu ID.4. Tu je još jedan električni SUV BYD Seagull kao i mali električni automobil BYD Dolphin. "Želimo biti zastupljeni u svakom segmentu", objasnio je Brian Yang.

image

BYD, ilustracija

Profimedia

Kineski proizvođač želi biti jako konkurentan i ulaže jako mnogo u razvoj. O tome dobro govori i sljedeći podatak. U 2022. neto prihod je iznosio je 2,4 milijarde dolara, dok je 2,9 milijardi dolara otišlo na istraživanje.

U 2022. BYD je prodao 1,86 milijuna elektrificiranih vozila i zabilježio rast od 208,6 posto. U prvoj polovici 2023. već je prodano više od 1,25 milijuna auta, što odgovara porastu od 95,78 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Izvan Kine je prodano 74.300 vozila, više nego cijele 2022. godine.

Kineski proizvođač automobila oslanja se na klasičnu strukturu trgovaca, a ne samo na izravnu online prodaju. BYD tvrdi da im je potrebno najmanje 100 trgovaca da bi bili uspješni u Njemačkoj. Trenutačno ih je 13. Međutim, menadžeri BYD-a bili su iznenađeni koliko se sporo okreću kotači birokracije u Njemačkoj.

image

BYD Atto 3 2023.

Panoramic/Profimedia

"Ako obnovite postojeći autosalon u Kini, potrebno je tri mjeseca i prodajno mjesto je spremno za korištenje. Za nove zgrade potrebno je šest mjeseci", tvrde. U Njemačkoj obnova traje devet do dvanaest mjeseci, a nova zgrada, prema BYD-u se gradi dvije godine.

U BYD-u radi oko 60.000 inženjera. Bit će ih još više u sljedećih nekoliko godina jer se kineski proizvođač automobila seli u još veće sjedište. Tehničari zarađuju u prosjeku oko 99.000 eura godišnje, žive u ogromnim silosima u jednosobnim stanovima čiji najam košta 40 eura mjesečno i mogu biti na svom radnom mjestu za samo nekoliko minuta vožnje autonomnom željeznicom.

image

BYD gama modela

Profimedia
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 12:42