Mercedes-AMG ulazi u novu eru performansi i okreće leđa svojoj najpoznatijoj ikoni, glasnom V8 motoru. Njegovo mjesto zauzet će električni monstrum koji bi trebao redefinirati pojam hiper limuzine. Riječ je o modelu AMG GT 4-Door EV, prvom potpuno električnom AMG-ovom modelu koji u serijsku proizvodnju stiže 2026. godine.
Koncept AMG GT XX (na slikama) dao je naslutiti kako će izgledati serijska verzija, agresivna prednja maska sa zatvorenim aktivnim rešetkama, produženi fastback profil i mišićave linije bokova. Stražnji kraj nosi aktivni spojler i difuzor preko cijele širine, dok okrugla stražnja svjetla pomalo podsjećaju na Ferrarijeve proporcije. Aerodinamička optimizacija nije samo za izgled, ključna je za stabilnost pri brzinama koje će nadmašiti 320 km/h.
Unutrašnjost će zadržati tipične AMG motive, ali u električnom ruhu: široki digitalni zasloni, sportska sjedala i nova održiva koža LABFIBER izrađena od recikliranih guma. Serijski model odbacit će futuristički "jaram" volan iz koncepta, no zadržat će osjetljive kontrole i premium završnu obradu.
Ispod karoserije kriju se tri elektromotora, jedan sprijeda i dva straga koje je razvio tim tvrtke Yasa, Mercedesove britanske podružnice. Rezultat je 1341 KS u najjačoj verziji i više od 1300 Nm momenta. Slabija izvedba s "tek" 945 KS bit će dostupna za one kojima hiper performanse nisu prioritet.
Ubrzanje do 100 km/h trebalo bi iznositi manje od dvije sekunde, a najveća brzina 320 km/h. AMG planira zadržati emocionalni faktor vožnje pomoću sintetičkog zvuka V8 motora emitiranog iz zvučnika u prednjim svjetlima te simulacije promjene stupnjeva prijenosa, po uzoru na Hyundai Ioniq 5 N.
GT 4-Door EV će koristiti novu AMG.EA arhitekturu s 800-voltnim sustavom i baterijom većom od 100 kWh, izvedenom iz Formule 1. Pruža ultra brzo punjenje, do 400 km dosega u samo pet minuta, uz ukupni doseg od oko 724 km.
AMG svoju perjanicu pozicionira izravno protiv Porsche Taycana, ali i modela poput Lucid Aira, Tesle Model S Plaid, Audija RS e-tron GT i BMW-a i5 M60. Početna cijena će vjerojatno iznositi više od 200.000 eura. Službena prezentacija očekuje se krajem ove godine, a prve isporuke početkom 2026. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....