Nisam sudjelovao u velikom ratu između Nintenda i Sege tijekom 80-ih i 90-ih. Bio sam premlad da shvatim njegovu ozbiljnost i kulturnu važnost. Iako je Sega neko vrijeme dominirala tržištem, Nintendo je pobijedio zahvaljujući kvalitetnijim igrama, boljoj podršci izdavača i promišljenijem upravljanju financijama. Sega je skupo platila hardverske eksperimente poput CD-dodatka i 32-bitnog proširenja za Genesis.
Sredinom 90-ih Sony je ušao u konzolaški biznis. PlayStation je nadmašio Nintendo 64 i Segin Saturn te etablirao Sony kao najjačeg igrača. Sega je pokušala uzvratiti Dreamcastom, ali dolazak PlayStationa 2 2000. godine zacementirao je Sonyjevu poziciju, a na mjesto Sege došao je Microsoftov Xbox. Zahvaljujući Xbox Liveu i Halo: Combat Evolved konzola je uzdrmala status quo, no bila je mnogima preskupa.
U idućoj fazi rata Microsoft je naučio lekciju i lansirao pristupačniji Xbox 360, Sony je s preskupim PS3 zaboravio sve što je znao, a Nintendo je pošao vlastitim inovativnim putem stvarajući Wii. Upravo zbog tih različitih strategija rat između PS3, Xboxa 360 i Wiija bio je jedan od najinteresantnijih perioda u povijesti gaminga. U tom sam se periodu uključio na PlayStationovu stranu. Njegove igre bile su zrelije i umjetnički ambicioznije. Nintendo nije zaostajao, ali njegova zaigrana, djetinja estetika mi nije odgovarala, dok je Microsoft pružao prostor za casual igrače koji su se više natjecali nego stvarali umjetnost.
Sony je već s PlayStationom 4 popravio štetu koju je nanio, dok je Microsoft zabrljao s plasmanom Xboxa One, pa je japanska tvrtka ponovno zagospodarila gamingom. Dominacija je trajala četiri godine, sve dok Nintendo nije u prodaju pustio hibridni Switch. Aktualna faza (PS5 vs. Xbox Series X/S vs. Switch/Switch 2) nije donijela veće turbulencije, a sljedeća, za par godina, vjerojatno će biti mirna, uz mogućnost Microsoftova povlačenja.
Konzolaški su ratovi nekad bili oštri, gotovo borba na život i smrt (Sego, počivaj u miru). Danas su uglavnom performativni i nebitni, jer tržište zahtijeva jedinstvo za maksimalnu zaradu. Ekskluzivne igre gotovo su iščezle; rijetke su one koje se igraju samo na jednoj konzoli. Posljednji čavao u lijes ekskluzivnosti zakucao je Microsoft kada je omogućio igračima PlayStationa da zaigraju njegov adut “Senua’s Saga: Hellblade 2”. Štoviše, vodeći su se ljudi Ninja Theoryja nasmijali kad su ranije ove godine upitani o potencijalnom dolasku te igre na PS5.
Novinarka portala The Gamer Jade King ističe da Hellblade 2 neće biti posljednja Microsoftova igra čiju će najbolju verziju moći igrati i vlasnici PlayStationa. Microsoft očito više ne vjeruje da ekskluzivnost na Xboxu donosi značajnu prednost u borbi za dio gaming tržišta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....