Iako gejming zajednica još nije dobila odgovor na najvažnije ovogodišnje pitanje – kada izlazi akcijska avantura “Grand Theft Auto VI” – američki studio za razvoj videoigara i izdavač Bungie, autor popularnih i hvaljenih znanstvenofantastičnih serijala “Halo” i “Destiny”, objavio je sredinom travnja da će njegova najnovija igra – ekstrakcijska online pucačina iz prvog lica “Marathon” izaći 23. rujna 2025. “Grand Theft Auto VI” zasjenit će “Marathon”, oko toga nema dileme, zasjenit će ga i Nintendova nova igraća konzola Switch 2 koja izlazi ove godine, međutim Bungiejeva je igra vjerojatno treća najvažnija ovogodišnja pojava u gejmingu jer će otkriti koliko su gejmeri raspoloženi za nove naslove i mogu li se ekstrakcijske pucačine probiti u glavnu struju.
Ekstrakcijske pucačine relativno su nova pojava, a popularizirala ih je igra “Escape From Tarkov” redatelja i dizajnera Nikite Buyanova iz 2017. godine. Ukratko, riječ je o online igrama u kojima višečlani timovi ulaze na određeno područje kako bi iz njega iznijeli određene predmete. Dok traže te predmete, bore se protiv okoline i drugih igrača. Najvažnije, a i ono što ih čini privlačnima – ako igrač umre tijekom misije, gubi svu opremu koju je na nju ponio i sve predmete koje je na području prikupio. Ekstrakcijske su pucačine podvrsta taktičkih pucačina, igara u kojima je sve što igrač radi detaljnije i realističnije nego u mainstream serijalima poput “Call of Dutyja” ili “Battlefielda”. Igre su to koje u pravilu privlače najpredanije i najpedantnije gejmere, no ima i onih koje su prikladne za opuštenije.
Nakon što je u Bungiejevu uredu nekoliko sati igrao radnu verziju “Marathona”, novinar novinskog portala GameSpot Tamoor Hussain rekao je da je puškaranje uglavnom odlično, ali da je to bilo donekle očekivano jer je to snaga studija. Dodao je da se igra uvelike oslanja na postulate svog žanra te da bi je igrači zbog toga mogli brže prigrliti, ali i brže odbaciti. Hussain je ustvrdio da likovi koje igrač kontrolira imaju uobičajene i ne odveć spektakularne posebne sposobnosti. Igra još nema ni nešto što bi se moglo nazvati pričom. Zapravo, izuzev interesantnog izgleda, “Marathon” se – smatra novinar – ni po čemu ne razlikuje od drugih ekstrakcijskih pucačina. Uzme li se u obzir da će se za pažnju igrača boriti i s ostalim popularnim online pucačinama poput “Fortnitea”, izostanak obilježja vrijednog pažnje mogao bi ga skupo koštati. Spomenute bi okolnosti bile manje otegotne da je “Marathon” besplatna igra koja prihode donosi na druge načine, međutim nije. Bungie je rekao će biti “premium” naslov iako nitko trenutačno ne zna što to znači, ali je ipak rekao da neće koštati 70 dolara – koliko koštaju nove igre s najvećim budžetima. Da se radi o bilo kojem drugom studiju – sjećanje na neuspjeh “Concorda” još je svježe – rekao bih da “Marathon” nema šanse. Međutim, ovo je Bungie i baš zato ima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....