
Uređaj koji očitava mijaukanje mačke i prepoznaje radi li se o sreći ili ljutnji, a možda i gladi. Modularni mobitel čije dijelove možete vrlo jednostavno mijenjati, neovisno o tome radi li se o boljoj kameri ili bržem procesoru. Pametna kaciga s integriranim uputama i brzinom kako vozač nikad ne bi morao micati pogled s ceste.
Ovo su samo neke od stvarno dobrih ideja koje nikad nisu zaista zaživjele u stvarnom svijetu.
Od „billion dollar“ ideje do „billion dollar“ biznisa je dug i, u većini slučajeva, poprilično težak put. Koliko se genijalnih ideja nikad nije realiziralo jer je osoba iza njih izgubila hrabrost ili jednostavno nije jasno vidjela korake koje treba napraviti da san postane stvarnost. Često bude problem i financija, administracije, na kraju i marketinške strategije koja ideju dovodi do krajnjih kupaca. A ponekad se jednostavno radi o disbalansu ponude i potražnje jer kupcima inovativan proizvod ne donosi dovoljno koristi.
Stručna i financijska potpora
U posljednje dvije godine o idejama i ljudima iza njih otvoreno se pričalo na Festivalu ideja, jedinstvenom događanju KentBanke. Opušteno, bez scenarija, baš kako bi izgledalo kada prijatelji sjednu i razgovaraju o poslovnim, sociološkim, umjetničkim temama uz čašu dobrog vina – to je bila glavna premisa iza Festivala ideja koji se prometnuo u važno gradsko događanje. U prostoru KentBanke u Ilici o svojim su idejama, projektima, karijerama, ali i neuspjesima pričali, među ostalima, Gordan Giriček, Martina Validžić, Alka Vuica, Ivanka Mazurkijević, Davor Bruketa, Urban i mnogi drugi.
Festival ideja u trećoj sezoni ide korak dalje, i to veliki korak dalje. Ove će godine dobrim idejama i projektima omogućiti dodatni vjetar u leđa stručnom, ali i financijskom podrškom. Sve detalje nam je otkrila Aleksandra Cvetković, članica Uprave KentBank.
- Svaki naš panel u posljednje dvije godine vodila je slična misao – ustrajnost, kontinuirani rad, godine posvećenosti ideji, propitivanje, ali i vjera u sebe su presudni za realizaciju ideje i uspjeh. Ništa ne dolazi preko noći, put od ideje do uspješnog biznisa čovjeka troši i protkan je kompleksnim osjećajima, ali na kraju dovodi do velike satisfakcije. Ove godine ćemo sve to vidjeti uživo jer pozivamo poduzetnike i udruge da se jave sa svojim idejama, bile one već pokrenute ili su detaljno razrađene, ali ih tek treba realizirati. Ideja može biti iz bilo koje industrije, ali smo primarno otvoreni za one s područja tehnologije, poljoprivrede/eno/gastro ili za ideje koje na opipljiv način unapređuju društvo. Oformili smo tim mentora koji će odabrati petero finalista, kritički sagledati njihove ideje i dati svu stručnu podršku kako bi se one ostvarile. Financijske nagrade također imaju značajnu ulogu – pobjednik će osvojiti 15.000 eura, drugoplasirani 10.000 eura, a trećeplasirani 5.000 eura. Pobjednika će odabrati publika, odnosno čitatelji Jutarnjeg lista – pojasnila je Cvetković.
Sjećanje na prvi panel
Prijave kreću 3. lipnja i trajat će do 30. lipnja, a prijaviti se možete putem obrasca niže:
Svi detalji su dostupni na web stranici festival-ideja.hr. I sama Aleksandra Cvetković bit će jedna od petero članova mentorskog tima, zadužena za tržišno pozicioniranje i strategiju. Ostatak tima čine osnivač agencije 404 Nikola Vrdoljak (područje digitalne tehnologije), kreativni direktor Bruketa&Žinić&Grey Davor Bruketa (područje brendiranja i komunikacija), profesor s Ekonomskog fakulteta Mislav Ante Omazić (upravljačke kompetencije i održivost) te direktorica u PE fondu Provectus Capital Partners Sanja Ančić Ćurković (područje financije i investiranje).
I dok traju posljednje pripreme za treće, sasvim drugačije izdanje Festivala ideja, mi smo Aleksandru Cvetković zamolili da se prisjeti onog prvog – održanog u ožujku 2023.
- Prvi Festival ideja pamtim po velikom interesu, ali i neizvjesnosti oko toga kako će publika reagirati. Naša briga da možda nitko neće doći pokazala se neopravdanom – već nakon prve objave prijavilo se više od 300 ljudi, a iako je prostor primao tek 50 gostiju, ubrzo smo imali listu čekanja. Koncept bez scenarija i unaprijed pripremljenih pitanja bio je izazov, ali onda je samo nekako krenulo. Razgovori su bili autentični, spontani i poticajni i nikad nam niti jedan panelist nije otkazao – prisjetila se Cvetković.
Neke od izjava s prošlih izdanja Festivala ideja koje će joj najviše ostati u sjećanju su ona Martine Validžić s HRT-a o tome kako je uvijek bila „underdog“, da je u godinama karijere nisu zapazili sve dok nije krenula u projekt „Sretni gradovi“ kada je odjednom postala hit novo lice. Tu je i manje poznata anegdota o početku karijere Damira Urbana koji je sa svojima Urban&4 jednom prilikom svirao u praznom klubu, doslovno pred pet ljudi, ali je jedan od tih petero ljudi bio producent koji im je pokrenuo karijeru. Ključno je bilo to što su oni za tih petero ljudi svirali kao da sviraju pred prepunom Arenom.
- Feedback je bio sjajan, a interes za nastavak festivala stalno je rastao. Osobno sam uspjeh mjerila prema kvaliteti rasprava i priča koje bi se razvile među publikom nakon svakog panela. Upravo u tim trenucima vidjeli smo da Festival ispunjava svoju svrhu – postaje prostor za razmjenu iskustava, ideja i promicanje otvorenosti, suradnje i izvrsnosti – istaknula je Cvetković.
A ove godine će od rasprave krenuti u akciju i pomoći ostvariti neke konkretne dobre ideje. Nova poruka Festivala ideja tako je Ideje koje vrijede u stvarnom svijetu, a traže se projekti koji su konkretni, ostvarivi i imaju mjerljiv pozitivan utjecaj – na društvo, gospodarstvo ili okoliš.
San o slastičarnici
Jednu takvu ideju koja vrijedi u stvarnom svijetu ima i sama članica uprave KentBanke, koja se vidjela u potpuno drugačijem području od bankarstva.
- Još kao tinejdžerica željela sam postati slastičarka, ali okolnosti su me odvele u drugom smjeru. Fakultet sam završila u Velikoj Britaniji, zaposlila se u revizorskoj kući, vratila se u Hrvatsku nakon 10 godina i dobila posao u jednoj velikoj banci, opet malo otišla u inozemstvo, bila članica uprave velike banke i evo me sad opet kući. No, unatoč karijeri u financijskom sektoru, ljubav prema slasticama nikad nije nestala. Tijekom pandemije ponovno sam se vratila pečenju, razvila recepte i sastavila poslovni plan. Ta ideja i dalje postoji, i tko zna, ako Festival ideja bude egzistirao kad odem u bankarsku mirovinu, možda se prijavim u gastro kategoriju! – otkrila nam je Cvetković.
Inače, KentBank je banka za male i srednje poduzetnike, obiteljske tvrtke te njihove vlasnike i zaposlenike. Upravo su oni prava opcija za pomoć pri realizaciji poslovnih ideja jer to rade na dnevnoj razini – slušaju poduzetnike i daju im kvalitetne savjete oko financiranja, ali i upozoravaju na moguće rizike. U zadnje četiri godine, čak tri puta KentBank je bila najbrže rastuća banka u Hrvatskoj i trenutačno se nalazi u top 10 banaka na tržištu.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i KentBank.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....