SERVIS VOZNOG PARKA

Grad Zagreb za popravak tramvaja u iduće dvije godine izdvojio 23,8 milijuna eura

Grad Zagreb ulazi u dvogodišnji ciklus najopsežnijeg održavanja svojih tramvaja serije NT 2200 (garažni brojevi NT 2201 – NT 22140) i NT 2300 (garažni brojevi NT 2301 i NT 2302)
 Boris Kovacev/Cropix
Grad Zagreb ulazi u dvogodišnji ciklus najopsežnijeg održavanja svojih tramvaja serije NT 2200 (garažni brojevi NT 2201 – NT 22140) i NT 2300 (garažni brojevi NT 2301 i NT 2302)

Grad Zagreb raspisao je javni natječaj vrijedan 23,8 milijuna eura za popravak i održavanje niskopodnih tramvaja NT 2200 i NT 2300. Posao obuhvaća 140 vozila serije NT 2200 te dva NT 2300, koja su trenutačno okosnica javnog prijevoza u Zagrebu.

Ugovor se sklapa na dvije godine, a procjena je da će tramvaji u tom razdoblju prijeći ukupno 17 milijuna kilometara. Održavanje se neće plaćati paušalno, nego po prijeđenim kilometrima, odnosno svaki metar zabilježen u dnevnicima vožnje ulazi u konačan obračun.

image

Grad je u potrazi za serviserom 142 tramvaja

Ranko Suvar/Cropix

Servisi u pravilnim razmacima

Plan predviđa četiri osnovne razine servisa: mjesečne, tromjesečne, polugodišnje i godišnje. Uz redovne preglede, serviser je dužan otklanjati kvarove po pozivu ZET-a. Međutim, nisu uključeni takozvani havarijski popravci, odnosno primjerice oštećenja nastala u sudarima ili vandalizmu.

Svi zahvati moraju se provoditi prema detaljnim tehničkim uputama proizvođača, Končara – Električna vozila. Dokumentacija obuhvaća čak 163 stranice specifikacija, od podmazivanja zglobova, pregleda motora, kotača i kočnica do provjera elektroničkih sustava.

image

Serviseri ne moraju popravljati štetu nastalu u prometnoj nesreći ili djelovanjem vandala

/Cropix

Što ulazi, a što ne ulazi u posao

Ponuditelj je dužan osigurati sve rezervne dijelove i potrošni materijal, osim tekućine za pranje stakala, pijeska za kočenje, opreme sustava za upravljanje prometom i putničkih informativnih zaslona. Kod svake ugradnje traži se korištenje originalnih ili jednakovrijednih dijelova uz pisanu suglasnost Grada.

Zanimljivo, predmet nabave nije podijeljen u manje cjeline. Obrazloženje Grada glasi kako svi poslovi čine jedinstvenu cjelinu, a razdvajanje bi otežalo i usporilo proces. To znači da će cijeli posao pripasti jednom izvođaču.

Time Grad Zagreb ulazi u dvogodišnji ciklus najopsežnijeg održavanja svojih tramvaja serije NT 2200 (garažni brojevi NT 2201 – NT 22140) i NT 2300 (garažni brojevi NT 2301 i NT 2302), koji čine glavninu javnog prijevoza ZET-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 11:39