NOVA TOMAŠEVIĆEVA MJERA

Jeftino, dostupno svim Zagrepčanima, na više od 180 lokacija diljem grada. I bez ikakvog dokaza da je učinkovito

Iz Grada zasad nema informacija kada će analiza biti dostupna ni hoće li biti objavljena u cijelosti

Promet u zagrebačkoj Ilici, ilustrativna fotografija 

 Damjan Tadic/Cropix
Iz Grada zasad nema informacija kada će analiza biti dostupna ni hoće li biti objavljena u cijelosti

Tomislav Tomašević ovaj je tjedan predstavio novu uslugu javnih bicikala pod nazivom Bajs koja bi građanima trebala omogućiti jednostavno i povoljno korištenje čak 2000 gradskih bicikala na više od 180 lokacija diljem grada. To je još jedna u nizu mjera koje je aktualna gradska vlast provela s namjerom rasterećenja gradskog prometa. A jedna od tih mjera je i blokovsko parkiranje. I jednu i drugu mjeru prati nepostojanje studija koje bi pokazale njihovu učinkovitost.

image
Josip Bandic/Cropix

Sustav blokovskog parkiranja uveden je 26. listopada 2024. godine u nekoliko zona Zagreba, a najavljivan je kao model koji će rasteretiti gradske ulice i omogućiti ravnomjerniju raspodjelu parkirališnih mjesta među građaniBma. Ali ni šest mjeseci nakon njegova uvođenja, još uvijek nije javno objavljena studija kojom bi se evaluirala učinkovitost tog sustava.

Na studiju o blokovskom parkiranju se čeka pola godine

A studiju učinkovitosti blokovskog parkiranja gradonačelnik Tomašević je obećao u više navrata. Prvo je trebala stići početkom prosinca, zatim krajem siječnja, a onda je neslužbena informacija bila kako će rezultati biti spremni u ožujku. Međutim, do danas ti podaci nisu predstavljeni javnosti, niti je poznato u kojoj je fazi izrada evaluacijske studije.

image

Prvotna najava rezultata učinkovitosti blokovskog parkiranja datira još iz prosinca prošle godine

/Arhiva Cropix

Povjerenik za pristup informacijama nam je potvrdio kako ne postoji studija učinkovitosti blokovskog parkiranja. Zahtjev za pristup takvoj studiji smo uputili 25. ožujka, a 16. travnja je stigla odbijenica zbog nemogućnosti Grada Zagreba za dijeljenjem informacije koju ne posjeduju.

Iz Grada zasad nema informacija kada će analiza biti dostupna ni hoće li biti objavljena u cijelosti. Na službenim stranicama gradskih tijela i Zagrebparkinga, koji upravlja parkirališnim sustavom, također nije objavljen nijedan dokument koji bi sadržavao ocjenu provedbe blokovskog parkiranja, podatke o zauzetosti parkirališta ili učincima na promet u mirovanju.

Grad Zagreb nema analizu biciklističkog prometa

Također smo dobili negativan odgovor i na zahtjev za pristup informacijama vezanim uz studije biciklističkog prometa. Iz Ureda Službenika za informiranje su nam na zahtjev poslan 25. ožujka, odgovorili kako im je proslijeđen tek 23. travnja, odnosno mjesec dana kasnije. Kao i za studiju učinkovitosti blokovskog parkiranja, 24. 4. nam stiže odbijenica zbog toga što Grad Zagreb ne posjeduje studiju biciklističkog prometa.

Međutim, u obrazloženju odbijenice je navedena informacija kako Studija biciklističkog prometa kao takva ne postoji, ali kako je trenutno u izradi Akcijski plan za biciklistički promet, dok je Plan održive urbane mobilnosti Grada Zagreba (SUMP) u postupku javne nabave. Datum konačne izrade Akcijskog plana, ali i SUMP-a nije poznat.

image

Projekt javnih bicikala Bajs je najavljen unatoč nepostojanju studije o biciklističkom prometu i infrastrukturi

Zeljko Puhovski/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 22:43