BROJKE NE LAŽU

Pregledano 9,6 milijuna automobila: Ovo su najbolji i najgori prema njemačkom TÜV izvješću

Tehnički nije prošlo 12,4% vozila starijih od 6 godina, 17,5% vozila starih između 8 do 9 godina i 22,8% vozila od 10 do 11 godina

Tehnički pregled vozila, ilustracija

 Ford

Njemačka organizacija TÜV svake godine objavljuje svoje statistike, prema kojima ističe kvalitetu modela vozila. Ovi brojevi temelje se na milijunima obavljenih tehničkih pregleda. Izvješće odgovara na pitanja poput: Koji automobili najduže ostaju bez kvarova? Koji se moraju povući iz prometa nakon samo nekoliko godina? Kako je pandemija korone utjecala na njihovo stanje...

U razdoblju od srpnja 2020. do lipnja 2021. godine tehnički je pregledano oko 9,6 milijuna automobila od strane TÜV-a. 222 modela vozila podijeljeno je u pet dobnih skupina, pri čemu je čak 18% automobila pokazalo značajne nedostatke zbog kojih nije prošlo pregled. Godinu prije, rezultat je bio veći za 2%.

image

Tehnički pregled vozila, ilustracija

Željko Puhovski

Udio automobila koji su na tehničkom pregledu pokazali manje kvarove pao je za 0,5 bodova na 9,1%. Prema Joachimu Bühleru, generalnom direktoru TÜV-a, to s jedne strane govori o dužem vijeku trajanja vozila. S druge strane, vidljiva je povezanost s pandemijom koronavirusa. Naime, tijekom izolacije vlasnici vozila su imali više vremena za održavanje svojih automobila, a pri tome, više mlađih polovnih automobila ostalo je na njemačkom tržištu umjesto da se prodaju u inozemstvu.

Što se tiče dobnih skupina, rezultat je očekivan – stariji automobili pokazuju veću stopu kvarova. Glavni pregled nije prošlo 12,4% vozila starijih od šest godina, 17,5% vozila starih između osam do devet godina i 22,8% vozila starih između deset do jedanaest godina. Prosječna starost automobila u Njemačkoj, prema Federalnoj upravi za motorni promet, trenutno iznosi 9,8 godina. U 2011. prosjek je iznosio 8,3 godine, a 42 posto registriranih automobila trenutno broji više od deset godina starosti.

image

Tehnički pregled vozila, ilustracija

CROPIX

Što se tiče modela, pobjednik je Mercedes GLC sa stopom kvarova od 1,5%. Odmah iza njega nalaze se Mercedes B-klasa (1,9%) i Volkswagen T-Roc (2,0%). Audi Q2 (2,1%) pobjeđuje u dobnoj skupini od četiri do pet godina starosti, dok Porsche 911 (3,3%) uzima pobjedu u sektoru od šest do sedam godina. Auti TT se najmanje kvari od vozila starih između osam do devet godina.

Prema klasama, pobjednik mikro automobila je Opel Karl s 3,4% kvarova, dok je u klasi malih automobila najpouzdaniji Audi A1 (2,9%). Među kompaktima najmanje se kvari Mercedes A-klasa (2,5%), u srednjoj klasi C-klasa (2,5%), i kod monovolumena B-klasa.

Najlošije rezultate u mikro klasi pokazuje Hyundai i10 (6,5%), dok je u klasi malih automobila to Seat Ibiza (5,4%). U kompaktnoj klasi pokvarenih Dacija Logan bilo je čak 10,4%. U srednjoj klasi to je Ford Mondeo s 6,8%, a kod SUV-ova Dacia Duster (11,4%). Najlošijim monovolumenom pokazao se Ford Galaxy (7,5%).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 22:33